Tip: IN MINDER DAN 8 MINUTEN RUG, NEK-EN SCHOUDERS ONTSPANNEN

 In Video

 

Het virus heeft veel mensen gedwongen tot thuiswerken en thuisblijven. Veelal achter de laptop of computer op een niet ergonomisch ingerichte werkplek. Niet een uurtje, maar vaak uren achter elkaar. De houding heeft het vaak slecht te verduren en ook het zitten doet geen goed aan de beweeglijkheid in de rug, nek en schouders. Doe daar nog een schepje ‘spanning’ bovenop en het lichaam laat door stijfheid en pijnsignalen maar al te graag weten dat het behoefte heeft aan ontspanning, mobiliteit en beweging.

In deze korte 8 minuten video neemt Juliette je mee in een aantal gerichte oefeningen die je rug, nek- en schouders gezond houden in deze uitdagende omstandigheden. Je hebt al winst als je er 1 oefening uithaalt die je de komende tijd vaker kunt doen. Maar natuurlijk is het verstandig om 1x per dag deze oefenserie te doen. Zo voorkom je nek, schouder- en rugklachten.

Meer lezen of zien:

Blogartikel: Hoe Pilates je immuunsysteem een boost kan geven!

Blogartikel: Waarom Pilates veel goeds kan doen bij rugklachten?

Video: Sessie 2: Beweegles | Postitieve-Weerstand-(k)weken| Pilates

Recent Posts
nl_NLDutch
nl_NLDutch